Finemang

Jag har haft det så fantastiskt fint i jul. 
Fått fina paket, umgåtts med familjen, återsett vänner, lunchat, middagat, dansat.
På juldagen var "Söta gänget" ute och svirade någonstans i stockholmsnatten. Vi spillde drinkar och öl på varandra och hade det väldigt bra. Senare fick jag frukost på sängen bestående av nudlar, fyra kalla köttbullar och en ostmacka med pickles. Mycket innovativt.

Luften har liksom gått ur mig. Jag har varvat ner, dragit ner på tempot, kommit till ro. Det är en ovanlig känsla, men jag älskar den.
Därför var det en liten sorg att vakna imorse och inse att plikten väntade.
Ikväll ska här packas: dansskor och nagellack och glitter. Om två dar åker vi. Jag förstår det inte. Inte ett dugg.
Om två dar är vi i Paris. Och skålar förhoppningsvis i champagne från Franprix. Och nyper stjärt på Trüskel.
Ljuva Paris.

Kommentarer
Postat av: Maja

Å mitt hjärta tar små tangosteg!!! Jag längtar så. Känner att jag ruttnar här på kontoret, dricker en kopp bränt kaffe, det är tomt och knäpptyst på kontoret och jag försöker finna ro bland excelarken.. lite svårt när det är så mycket trevligare att fantisera om Paris!

2008-12-29 @ 14:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback