Julen

Äntligen börjar lite julstämmning infinna sig. Det beror nog mest på att jag byggt bo hemma hos min mor.
På morgnarna tänder hon levande ljus i köket och jag får äta ordentlig frukost, ingen ta-en-macka-på-vägen-i-tunnelbanevagnen-frukost. Utan riktig frukost. Med ost och allt. Igår hade vi julpyssel och slog in prassliga paket och krullade presentsnören. När jag kilar iväg till plikten framåt halv åtta-tiden står min mor och Pelle i dörren och vinkar hejdå. Detta är mycket, mycket trevligt. Ibland är det skönt att inte vara ensam.

Jag är skilsmässobarn. Därför har jag sedan ett antal år tillbaka rynkat på näsan åt allt som haft med julen och dess bestyr att göra. Hatat glögg och pepparkakor och julgran och tomtenissar. Men i år måste jag erkänna att det faktiskt till och med känns lite mysigt, Ernst-mysigt liksom. Jag håller väl på att bli vuxen. Kanske är det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback