Vedervärdigt

Okej. Jag vet att det handlar om Expressen. Då finns det egentligen inte så mycket att bli varken förvånad eller upprörd över.
Ändå läser jag Expressen på webben när jag hänger på jobbet. För att det är enkelt, lättläst och ibland totalt jävla intelligensbefriande. Precis så som man själv behöver vara ibland.(Låt den som aldrig läst Expressen kasta första stenen).
Nåväl.
Surfar in där nu och hittar detta: http://www.expressen.se/Nyheter/1.1412184/forsta-julen-utan-barnen-for-emma
(Länkjäveln fungerar inte igen).
Här har ni ett exempel på journalistik på riktigt låg nivå. Det är helt vedervärdigt.
Människan, förlåt, Emma, har genomgått ett trauma som vi som står utanför inte ens kan föreställa oss hur mycket vi än försöker.
Hon befinner sig fortfarande i chock. Hon väljer att prata med pressen. Kanske för att det är en del i hennes läkningsprocess.Kanske för att hon känner att det finns behov. Kanske för att hon vill dela med sig. Försöka ge oss andra en liten inblick i hennes liv och vad det innebär. Visst, fine, jag förstår allt det här och respekterar det.
Det är inte henne det handlar om. Utan Expressen. På Poppius hade vi en etik och moral-lektion där vi bland annat diskuterade vilket ansvar en journalist och en tidning har.
Återigen ett tydligt exempel på att Expressen inte tar sitt ansvar när de väljer att skriva om och publicera såna här saker som smaskiga historier.
Vedervärdigt, tycker jag. Men det tycks inte spela någon roll. För Expressen är en så kallad "kvällstidning" (läs skittidning alternativt skvallerblaska) och lyckas därför ta sig helskinnad genom det mesta. Allt förlåtet, liksom.
Jäkla skit att jag missade Expressen-föreläsningen.

Nä. God Jul nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback